.nag

piątek, 28 sierpnia 2015

Goniąc marzenia


Fashion Book. 

Zaprojektuj własną kolekcję
-Marie Vendittelli, Sophie Griotto


Wydawnictwo: Iuvi
tłumaczenie:Marta Olszewska
tytuł oryginału: The Fashion Book
data wydania:21 maja 2014
liczba stron:128
moja ocena: 10/10



  Myślę, że jak większość małych dziewczynek uwielbiałam stroić nie tylko siebie, ale również swoje ulubione lalki. Najpiękniejsze były dni, kiedy jechałam do babci, a ona szyła coś dla nich. Do dziś niektóre przetrwały i służą kolejnemu pokoleniu.
Teraz może nie interesuję się aż tak modą, ale ten poradnik od razu przykuł moją uwagę.

 ,,Kiedy nie masz ochoty się stroić, to znaczy, że masz depresję. Potrzebny ci modowy prysznic."
-Anna Dello Russo



W szkole bardzo mało czasu poświęca się na kreatywne zajęcia. Zostały one wyparte przez przedmioty ścisłe, mimo że są równie ważne. I tak mając szesnaście lat nie miałam pojęcia, jak rysuje się ludzką sylwetkę, nie mówiąc o bardziej szczególnych detalach.  Ale teraz to się zmieniło.

,,W modzie nie chodzi o spoglądanie wstecz. Moda zawsze opiera się na patrzeniu naprzód."
-Anna Wintour


W książce po kolei dowiadujemy się jak zaistnieć w świecie mody. Na pewno nie jest to łatwe zadanie i trzeba poświęcić na niego dużo czasu. Nie mówiąc o tym, że ryzyko niepowodzenia jest wysokie, ale mamy tylko jedno życie i warto spróbować spełnić swoje marzenia. A nóż się uda.

,,Może się zdarzyć, że urodziłaś się bez skrzydeł, ale najważniejsze, żebyś nie przeszkadzała im wyrosnąć."- Coco Chanel


Porady są bardzo przydatne i łatwe w odbiorze- młody projektant zaczyna od szkicowania sylwetki, przechodząc przez dobór kolorów, tkanin i różnych stylów odzieży, kończąc na wybraniu odpowiedniego nurtu dla swojego pierwszego pokazu mody.
W książce kryje się kilka pomysłów, które sprawią, że nasze ubrania będą bardziej oryginalne, dzięki czemu będziemy przyciągać wzrok tłumu :)  

,,Każdy dzień jest pokazem mody, a świat wybiegiem"- Coco Chanel


Największym plusem poradnika są ćwiczenia. Nie od dziś wiadomo, że sama wiedza nie poradzi sobie w świecie, a żeby „być kimś” trzeba mieć również doświadczenie. A ,,Fashion book” je daje. Co jakiś czas przewijają się cenne rady, ale pisarkom przede wszystkim chodzi o szlifowanie i doskonalenie Twoich umiejętności, dlatego czeka Cię wiele zadań. 

„W erze, gdzie za człowieka wszystko robią maszyny, projektowanie i szycie ubrań jest jedną z ostatnich przystani tego, co ludzkie, personalne i niepodrabialne."- Christian Dior

   
Celem książki było również wyodrębnienie Twojego stylu. Każda kolekcja powinna być jedyna w swoim rodzaju, tak jak jej stwórca. Nie mogło więc zabraknąć różnych fasonów sukienek czy spodni albo wieńczących dodatków. A co najważniejsze to do Ciebie należy ostateczna decyzja, a autorki tylko naprowadzają Cię na odpowiedni kierunek . 

,,Stwórz swój własny styl. Niech będzie unikalny dla ciebie i w końcu identyfikujący cię dla innych"-  Anna Wintour


Na każdej stronie możemy podziwiać piękne rysunki. ,,Fashion book” jest starannie rozplanowany i pięknie wydany, a na dodatek strony są na tyle grube, żeby można było malować na nich farbami. 
Każdy znajdzie coś dla siebie- zarówno początkujący stylista jak i osoba, która jest ciekawa tajemnic mody. 
Książka trafi przede wszystkim w gust nastolatek, ale osoby młode duchem również będą czerpać wiele radości z tworzenia własnej kolekcji. 

,,Moda. Czym jest właściwie moda? (...) Od czasów jaskiniowych moda jest jedynym, powszechnie zrozumiały językiem, nawet wśród zupełnie obcych sobie ludzi, którzy zdają się w ten spodów mówić: 'Ubieram się tak samo, należę do twojego szczepu, zewrzyjmy więc szeregi przeciwko słabeuszom, a przeżyjemy". - Paulo Coelho 


Autorki zadbały również o naszą wiedzę. Co kilka kartek pojawiają się ciekawe informacje o światowych ikonach mody czy o strojach haute couture. 
,,Fashion book" to jedna z tych książek, którą jak raz weźmiesz do ręki, to nie wypuścisz aż do ostatniej strony. Na niektóre zadania trzeba poświęcić trochę czasu, ale od razu chcesz przejść do kolejnego.  

,,Kochana, pierwsza zasada świata mody: słowa "buty" oraz "praktyczne" nigdy nie powinny sobie towarzyszyć." - Harlan Coben
 

Z poradnikiem spędziłam miłe chwile. Co prawda kariery w świecie mody nie zrobię, ale przez kilka dni czułam się jak profesjonalny stylista. Książka może nie należy do najgrubszych, ale zawiera cenne porady, ćwiczenia rysowania postaci i szkicownik na końcu. Dla mnie był to strzał w dziesiątkę, a jeżeli chcecie rozwinąć swoje umiejętności i prawą półkulę mózgową, to jak najbardziej polecam Wam ten poradnik. 


,,Moda przemija, styl pozostaje"- Coco Chanel



Wyzwania:
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu



Za możliwość poznania świata projektantów dziękuję wydawnictwu IUVI
 

26 komentarzy:

  1. Nie jest to tytuł dla mnie, ale prezentuje się wręcz wspaniale!

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie jestem fanką mody :/ Wolę mieć swój odrębny styl i nie podążać za modą.
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już swój styl znalazłam dość dawno (nudny), ale... wiem, komu podsunąć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze, ciekawa sprawa. Bardzo chętnie kupię ją w prezencie kiedy dzieciaki w rodzinie zostaną nastolatkami !
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka ładna i praktyczna, ale nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł, nigdy o niej nie słyszałam :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, to zdecydowanie nie dla mnie. Od mody trzymam się z daleka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz się z tym spotkałam, ale to wydaje się być całkiem fajny poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka w ogóle nie w moim typie. Moda mnie akurat nie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię poradników, ale ten mnie ciekawi ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tym razem chyba nie dla mnie. Ale wygląda świetnie! ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Dwie moje siostry cioteczne uwielbiają zajmować się podobnymi kwestiami, wciąż kupują sobie gazetki związane z modą i coś tworzą, sądzę, że mam dla nich idealny prezent. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że spodoba im się poradnik, skoro tak bardzo interesują się modą :-)

      Usuń
  13. Dzięki, dzięki, dzięki, już wiem co kupię mojej przyjaciółce! Szukałam czegoś takiego ^.^

    OdpowiedzUsuń
  14. projektowanie i kolorowanie to chyba nie dla mnie, ale wiem, komu mogłabym sprezentować tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Od dziwo w większości powyższych komentarzy przewija się "nie interesuję się modą", a tymczasem jak rozumiem z wpisu ta książka zachęca do wymyślenia własnego stylu, co jest zdecydowanie dalekie od wielkiej mody;> Mnie się podoba ta książka i choć pewnie nie bawiłabym się w rysownie (swoją część projektów modowych narysowałam jako nastolatka), to jednak cała reszta mnie interesuje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszyscy czytają całą recenzję, tak jak Ty, za co dziękuję :-)
      A książkę polecam. Myślę, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

      Usuń
  16. Lubię modę, lubię zestawiać ze sobą moje ciuszki, ale bardziej dla zabawy i samej siebie. Ale ten poradnik może być przyjemna zabawą i odetchnięciem od rzeczywistości :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy jakoś szczególnie nie interesowałam się modą, więc to książka nie dla mnie. Ale doceniam pomysł i wykonanie. osoby, które interesuje świat mody i tworzenie ubrań na pewno będą zachwycone :)

    Nominowałam Was do mojego autorskiego tagu: Dookoła świata BOOK TAG! :) Więcej u mnie na blogu: http://w-swiecie-fikcji.blogspot.com/2015/08/dookoa-swiata-book-tag-autorski-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  18. O, modowy prysznic by mi się przydał. ;) (Fajne określenie, swoją drogą). Takie ćwiczenia również: nie umiałabym teraz narysować ludzkiej sylwetki. ;) A gdybym się nauczyła i jeszcze wpadła na jakieś ciekawe pomysły, projektowałabym ubrania dla niskich dziewczyn jak ja, bez biustu, ale z brzuszkiem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jakbyś wpadła na jakieś pomysły, to daj znać :)

      Usuń
  19. Miałam ją, ale zupełnie nie w moim stylu, oddałam kuzynce :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa książka. Chociaż nie interesuję się modą czy projektantami, lubię przeglądać ciekawe stylizacje i wcielać je w życie. Być może to książka dla mnie...
    ... Tym bardziej, że ja ciągle nie umiem narysować sylwetki człowieka ;)

    Pozdrawiam
    o!powieści

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za Twoje przybycie
A my teraz wierzymy skrycie,
że jeszcze nieraz do nas wpadniesz
i kolejną recenzje szybko chapniesz:)

Marcowe mole