.nag

czwartek, 24 kwietnia 2014

Nawałnica mieczy, część 2: Krew i złoto

Nawałnica mieczy, część 2: Krew i złoto - George R. R. MartinNawałnica mieczy, część 2: Krew i złoto -

A Storm of Swords, vol. II: Blood and Gold
Seria/cykl wydawniczy:  Pieśń Lodu i Ognia tom 3.2
Zysk i S-ka










Pieśń Lodu i Ognia" była pełna zwrotów akcji i niespodzianek, jak prawie każda część tego autora. Zwykle, kiedy mamy do czynienia z którymś z kolei tomem z serii czujemy, że autor już nie ma pomysłu, a ciągnie cykl tylko dla większych korzyści dla siebie. W tym przypadku jest to wyjątek od reguły. Akcja nie staję się monotonia i trudno jest ją choćby w najmniejszym stopniu przewidzieć.
Rozdziały z perspektywy Jaimego daje inny punkt widzenia na postać królobójcy. Kiedyś uważałam go za bezwzględnego zabójcę, teraz potrafię go spokojnie zrozumieć, a nawet jest mi go trochę żal.
Kolejna postać, która mnie zaskoczyła to Sam - grubas z Nocnej Straży, który sam nazywa się tchórzem. Sytuacje z poza murem spowodowały, że stał się odważniejszy, a nawet zaczną kłamać i nawet się nie za jąka.
Minusem był fakt, że w książce było coraz więcej fantastyki. Szczególnie na samym końcu (ten, kto czytał, wie o czym mówię). Mam nadzieje, że autor w następnych częściach nie  będzie przesadzał z magią i poprzestanie na tym, co już jest.
Zawiodłam się również na tym, że rozdziałów poświęconych Daenerys było tylko dwa, a dowiedziałam się, że w następnej części powieści w ogóle ich nie będzie.
Lecz ogólnie po książkę warto sięgnąć, namawiam do tego wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili.
A tych, których w ogóle nie ciągnie do książek polecam serial, który leci na HBO.

Nawałnica mieczy, część 2: Krew i złoto - George R. R. Martin

10 komentarzy:

  1. Koniecznie muszę przeczytać całą serię i wziąć się jak najszybciej za serial, znaczy no, po maturach :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Serial pewnie wkrótce obejrzę, ale do książek jakoś mnie nie ciągnie. Post jak zwykle świetny, aż nie wiem na co patrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w końcu się przekonasz:). Choć ten sam schemat z Ajką. Dzięki.

      Usuń
  3. Serial uwielbiam, śledzę uważnie każdy odcinek. Na książki miałam ochotę, ale jak tak teraz myślę to chyba nie będę ich czytać bo jednak mniej więcej fabułę już znam, a też nie są to cieniutkie pozycje które przyjdzie mi przeczytać w jeden wieczór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam serial. Ale na szczęście najpierw przeczytałam książkę.

      Usuń
  4. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award :)
    Więcej szczegółów na moim blogu:

    http://recenzje-ksiazek-i-wiecej.blogspot.com/2014/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepsza część ze wszystkich :) Dawno się tak nie denerwowałam podczas czytania książki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak do tych czas, według mnie też jest to najlepsza część.

      Usuń

Dziękujemy za Twoje przybycie
A my teraz wierzymy skrycie,
że jeszcze nieraz do nas wpadniesz
i kolejną recenzje szybko chapniesz:)

Marcowe mole